mobirise.com

3.4 План дій і втілення ідеї

Мета. Розвити в учнях навики аналізу, критичного мислення, проектної діяльності. Формувати громадянську позицію. 

Форма та методи: «мозковий штурм», обговорення. 

Матеріали. Аркуші паперу, маркери, класна дошка. 

Орієнтовний час: ця вправа потребує декількох занять. 

Основна частина

1. Перед розробкою плану дій та його виконання, учитель пропонує групі з’ясувати що означає робота в команді. 

Учитель запитує: 

Що змушує нас співпрацювати і працювати в команді?

Учні пропонують варіанти. Деякі варіанти учитель підказує. Група складає, наприклад, такий перелік:


• Ясні цілі і завдання

• Поділ влади і відповідальності

• Ефективне лідерство 

• Достатньо часу і майстерний менеджмент в умовах нестачі часу

• Кожен член команди відданий загальній справі 

• Готовність робити відповідальний вибір і брати на себе ризики.

• Конфлікт, який управляється творчо

• Кваліфікований процес

• Терпіння

2. Спираючись на мапу розподілення сил і впливів, група розробляє план дій для виконання свого проекту або проведення акції. Учитель лише направляє учнів, жодним чином не нав’язуючи своєї думки.

a) Група чітко формулює проблему, яку вона намагається вирішити. Тобто, розробляючи свій проект або акцію, що саме група хоче змінити на краще?  

b) Вирішує и формулює якого результату вона прагне досягти. 

c) Розбиває виконання своєї задачі на якомога дрібніші кроки, які вони мають зробити задля досягнення результату. 

d) Група розписує кожний крок, відповідаючи на запитання:

- Які конкретні терміни виконання цього кроку? 

- Які ресурси для цього необхідні? 

e) Група призначає виконавців та відповідальних за кожний крок.

Все, до чого група дійшла, має бути записано на папері або в ноутбуці.
Тепер група приступає до втілення власної ідеї відповідно до розробленого плану дій.